ما در این صفحه به سوالات زیر پاسخ میدهیم :
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟
برای تعریف دیجیتال مارکتینگ باید ابتدا به صورت مجزا بازاریابی و دیجیتال را تعریف کنیم :
تعریف بازاریابی : برای تعریف بازاریابی باید به سوال زیر پاسخ داد :
وظیفه واحد بازاریابی و بازاریاب چیست ؟
وظیفه اول بازاریاب ایجاد رابطه با مشتری است.
وظیفه دوم بازاریاب مدیریت ارتباط ایجاد شده است تا این ارتباط سودآور شود.
پس بازاریابی یعنی ایجاد و مدیریت رابطه سودآور با مشتری
تعریف دیجیتال : معمولا دیجیتال در مقابل آنالوگ قرار میگیرد یعنی تکنولوژی جدیدتری نسبت به آنالوگ است – زبان دیجیتال ، زبان صفر و یک یا زبان کامپیوتر است در حال حاضر ابزارهای دیجیتال زیادی در اختیار بازاریابی قراردارد
تعریف بازاریابی دیجیتال : با توجه به تعاریف فوق بازاریابی دیجیتال یعنی هر ایجاد و مدیریت رابطه سود آوری که با ابزارهای دیجیتال و اینترنت انجام شود در دسته بازاریابی دیجیتال قرار میگیرد.
مثال :
- بازاریابی با موبایل یا موبایل مارکتینگ و اپلیکیشن مارکتینگ mobile marketing – app marketing
- بازاریابی شبکه های اجتماعی یا سوشال مدیا مارکتینگ social media marketing
- بازاریابی با تلفن اینترنتی یا تلفن تحت شبکه Voip marketing
- تبلیغات در سایتهای تبلیغاتی
- تبلیغات در موتورهای جستجو
- سئو و بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو و …
به عبارتی وقتی از ابزارهای دیجیتال و اینترنت برای اهداف بازاریابی و تبلیغات استفاده شود ، بازاریابی دیجیتال انجام شده است.
دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ ویژه بازاریابها چه کمکی به کسب و کار ما میکند ؟
هر کسب و کاری لازم دارد با توجه به تغییرات بازار – رقبا – مشتری – تکنولوژی و … به روز شود و تغییر کند.
پس لازم است واحد بازاریابی هر کسب وکاری هم به روز شود و ارتقا پیدا کند. لازم است کارمندان آموزش ببینند تا بتوانند از علوم و ابزارهای جدید برای پیشبرد اهداف شرکت استفاده کنند.
نکته : برون سپاری محض در این مورد فقط برای شما هزینه بر خواهد بود یا در بهترین حالت موقتی خواهد بود.
نکته : باید علم بازاریابی دیجیتال در کسب و کار شما بومی شود و موارد خاص را با علم و چشم باز برون سپاری کنید.
در واقع در فرایند به روزرسانی باید :
- مدیران مربوطه به روز شوند
- کارمندان مربوطه و بازاریابها به روزشوند
- کارمندان متخصص به تیم بازاریابی اضافه شوند
- باید بدانیم نمیتوان صرفا با روشهای سنتی و تفکرات سنتی در عصر جدید پیشرفت کرد
- با این کار باب های جدیدی به روی کسب و کار شما باز خواهد شد – مشتریان و درخواستهای سودمند زیادی به سوی شما روانه خواهد شد
- با توجه به افزایش رقابت در بازار لازم است بازارهای خود را گسترده کنید و در محیط بیشتری در دسترس مشتریان قرار بگیرید
- با این روش رقبا را با مشتریان تنها نمیگذارید و به عرصه رقابت اینترنتی وارد میشوید
- بازاریابی سنتی و مدرن را هوشمندانه تلفیق میکنید و فقط به روشهای سنتی بسنده نمیکنید
- با این کار میتونید از ابزارها و روشهای متعدد بازاریابی خودکار که کاملا هوشمندانه و به صرفه است استفاده کنید
- به کارمندان خود انگیزه میدهید تا راههای جدید را امتحان کنند و سودآوری را افزایش دهند
- و …
به نظر دلایل فوق برای همه کافیست !
در صورت تمایل به مکالمه و مباحثه در مورد موضع فوق میتوانید از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید ، با شما تماس خواهیم گرفت :
در بین این همه دوره آموزشی کدام دوره مناسبتر است ؟
دوره آموزشی شفاپور چه مزایا و برتری هایی دارد ؟
- سرفصل ها با توجه به نیاز و میزان آشنایی شرکت کنندگان قابل تغییر است
- کلاسها ویژه یک کسب و کار برگزار میشود و عمومی نیست
- سعی میشود مثالها و نمونه های خوب و بد در زمینه کاری کارفرما ارائه شود
- زمانبندی کلاسها با توافق طرفین انجام میشود تا به ساعات کاری کارمندان لطمه وارد نشود و تداخلی ایجاد نکند
- مدت دوره کوتاه اما کاملا پر مغز است
- هر جلسه تمرین دارد و هر تمرین به رشد کسب و کار کمک میکند
- شفاپور ، تجربه بازاریابی سنتی و مدرن را به مدت 10 سال دارد
- شفاپور تجربه مدیریت دارد و مشکلات مدیران را درک میکند
- شفاپور تجربه اجرای دیجیتال مارکتینگ و مشاوره بازاریابی به بیش از چهارصد کسب و کار را دارد
- دروه های آموزشی به صورت حضوری و آنلاین قابل اجرا است
- اساتید با سواد و با تجربه ای برای تهیه محتوای آموزشی ارزشمند و به روز در تیم شفاپور حضور دارند
سرفصل دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
سرفصل | دقیقا چه چیزی یاد میگیرم ؟ ( به تمام سوالات زیر پاسخ میدهیم همراه با مثال و تمرین ) |
اصول بازاریابی نوین | آیا اصول بازاریابی سنتی و نوین با هم متفاوت است؟ اشتباهات و خطاهای من در بازاریابی چیست ؟ |
دیجیتال مارکتینگ | تعریف دقیق دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ |
وب سایت | چطور وابستگی به طراحان سایت را به حداقل برسانم ؟ چطور خودم وبسایتم را مدیریت کنم ؟ چطور میتوانم چیدمان سایتم را تغییر دهم و صفحات سایتم را طراحی کنم ؟ نکات مهم در مدیریت فروشگاه اینترنتی چیست ؟ و … |
افزونه ها | چطور میتوانم امکاناتی به سایتم اضافه کنم که فروشم را ارتقا دهد ؟ افزونه های کاربردی ویژه بازاریابی و فروش کدام است ؟ و … |
اینستاگرام | چه محتوایی برای اینستاگرام تهیه کنم که فروشم افزایش یابد ؟ چطور از رقبا برای ارتقاء پیجم استفاده کنم ؟ الگوریتمهای اینستاگرام چیست ؟ کجا تبلیغ کنم ؟ روشهای عملی به اکسپلور رفتن چیست ؟ چطور پیجم رو حرفه ای آنالیز کنم ؟ برای تولید محتوا ایده ندارم ، چکارکنم ؟ چرا پیجم سودآوری ندارد ؟ و … |
بازاریابی محتوا و تبلیغ نویسی | چطور محتوایی تولید کنم که بی وقفه برای من بازاریابی کند ؟ تکنیک های بازاریابی محتوا چیست ؟ فرمول نوشتن تبلیغات موثر چیست ؟ قالب ها و چک لیست های تولید محتوای بازاریابانه چیست ؟ و … |
بازاریابی گوگل و سئو | چطور میتوانم گوگل را به بازاریاب خودم تبدیل کنم ؟ چطور بدون دانش برنامه نویسی و سئو مثل یک سئوکار حرفه ای رتبه سایتم را در گوگل ارتقاء دهم ؟ قوانین و دستورالعمل های گوگل چیست ؟ بهترین استراتژی های سئو 2022 چیست ؟ و… |
آنالیز و تحلیل | چطور میتوانم رفتار مشتریان را در سایتم آنالیز کنم ؟ مشتریان من کدام صفحه را دوست دارند و از کدام صفحه و محتوا خوششان نمیآید؟ کدام تبلیغ من موثر بوده و بودجه تبلیغاتم را صرف کدام کمپین تبلیغاتی کنم ؟ چطور با استفاده از ابزارهای آنالیز و تحلیل رقبا را به اهرم خودم تبدیل کنم ؟ و… |
تبلیغات گسترده اینترنتی | چطور با استفاده از ابزارهای همکاری در بازاریابی، فروشم را افزایش دهم ؟ در چه سایتهایی تبلیغ کنم ؟ چطور با یک تیر دو نشان بزنم ؟ هم تبلیغ کنم هم سئوی خوبی انجام دهم ؟ و… |
وفادارسازی مشتریان | چطور میتوانم مشتریانم را وفادار کنم ؟ نکات کاربردی و ایده های مدیریت ارتباط با مشتریان چیست ؟ |
قوانین و قواعد بازاریابی دیجیتال در ایران | قوانین ایران چه فرصتهایی برای کسب و کارهای اینترنتی ایجاد کرده است ؟ چطور نماد اعتماد الکترونیک بگیرم ؟ و … |
چند روش زود بازده | روشهای زودبازده در دیجیتال مارکتینگ کدام است ؟ و … |
این دوره مناسب چه کسب و کارها و افرادی است ؟
- این دوره آموزش مناسب تمام کسب و کارهایی است که برنامه ای برای آینده دارند.
- این دوره برای تمام بازاریابها – دیجیتال مارکتر ها – آی تی من ها – فروشنده ها و مدیران کسب و کارهای خویش فرما طراحی شده است.
در پایان دوره بازاریابان میتوانند :
- محتوا و تبلیغی بنویسند که بی وقفه سود آور باشد
- از روشهای نوین بازاریابی نهایت استفاده را کرده و بازاریابی یکپارچه انجام دهند
- از وب سایت به عنوان ابزار حرفه ای بازاریابی استفاده کنند
- رتبه وب سایت را در گوگل ارتقاء دهند (سئو)
- تبلیغات گسترده اینترنتی را به صورت حرفه ای انجام دهند
- از ابزارها و روشهای جدید برای بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده کنند
- تحقیقات بازاریابی آنلاین انجام دهند
- رفتار مشتریان را آنالیز و مسیر صحیح تبلیغات را با ابزارهای حرفه ای بشناسند
- در شبکه های اجتماعی به شکل اصولی بازاریابی کنند
- رقبا را آنالیز و نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنند
- در گوگل تبلیغ کنند
- CRM و Remarketing را بهتر اجرا کنند
- روش های سنتی و نوین بازاریابی را ماهرانه تلفیق کنند
مدت زمان دوره چقد راست ؟
سعی شده این دوره آموزش کوتاه مدت طراحی شود تا در کوتاه ترین زمان بهترین نتیجه حاصل شود :
این دوره آموزشی در پنج هفته به اتمام میرسد
20 ساعت | 10 جلسه دو ساعته |
هر هفته دو جلسه | هر جلسه دو ساعت |
با توجه به سرفصل های انتخابی و درخواست کارفرما ممکن است زمان دوره بیشتر شود
برای ثبت نام و درخواست هزینه دوره آموزشی فرم زیر را تکمیل کنید ، بلافاصله هزینه دوره با توجه به تعداد افراد شرکت کننده – حضوری یا آنلاین بودن برای شما ارسال خواهد شد.