دیجیتال مارکتینگ چطور به کسب و کارتان کمک می کند

دیجیتال مارکتینگ چطور به کسب و کارتان کمک می کند

در این مقاله می خوانیم

دنیای مدرن اطراف ما راه های جدیدی برای زندگی و کشف آن به ما ارائه کرده است. نه تنها از نظر فناوری، بلکه به کسب و کارهای کوچک و بزرگ کمک می کند تا به طور موثر با مخاطبان خود در ارتباط باشد و ما را از تغییراتی که در اطرافمان رخ می دهد آگاه می کند. امروزه دیجیتال مارکتینگ جایگزین بازاریابی سنتی شده است تا به رشد و توسعه کسب و کارها کمک کند. کسب و کارهای بسیار متوجه این موضوع شده اند و برای بهره وری بیشتر، استراتژی خود را تغییر داده اند و برنامه های دیجیتال مارکتینگ را در استراتژی کسب و کارشان گنجانده اند. تمرکز دیجیتال مارکتینگ بر روی بازاریابی آنلاین، سریع، سودآور و مقرون به صرفه است. به کمک دیجیتال مارکتینگ به ابزارها و برنامه های قوی تری برای رشد و توسعه کسب و کار خود دسترسی دارید تا شما را با مشتریان جدید آشنا کند تا بتوانید با آنها ارتباط موثر بگیرید و خدمات و محصولات خود را راحتتر بفروشید.

دیجیتال مارکتینگ چطور به کسب و کارتان کمک می کند؟

در زیر چندین روش و دلیل را مورد بررسی قرار داده ایم که به شماپاسخ می دهد که چرا باید از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید؟ چه کمکی به برند شما می کند؟ چگونه مشتریان جدید پیدا کنید؟ چگونه اطلاعات بدست آمده را تجزیه و تحلیل کنید؟

1- دیجیتال مارکتینگ، مقرون به صرفه و با کارایی بالا

قطعا هزینه کردن در تبلیغات موثر نقش مهمی دارد. در بازاریابی سنتی که رسانه های تاثیرگذار مثل تلویزیون و بیلبوردهای شهری بودند به دلیل هزینه های بسیار بالا، فقط شرکت های بزرگ می توانستند تبلیغات همه گیر داشته باشند. اما امروزه روش کار عوض شده است و کسب و کارهای کوچک می توانند با هزینه های کمتر، تبلیغات موثری داشته باشند. در بازاریابی سنتی ارتباط گرفتن با مخاطب و تجزیه و تحلیل رفتار وی در هنگام خرید، کاری دشوار بود. اما امروزه به لطف ابزارهایی مثل گوگل آنالایتیکس و insight اینستاگرام، می توان رفتار مخاطب را بررسی کرد. این به شما کمک می کند تا میزان موثر بودن استراتژی بازاریابی خود را ارزیابی کنید.

2- برندسازی

چه کسب و کار کوچکی داشته باشید چه بزرگ، ابزارها و راه حل های بازارایابی دیجیتال به کسب و کارتان کمک می کند که یک برند معتبر و قابل اعتماد بسازید. عواملی مانند لوگو، طراحی خوب، کلیپ های تبلیغاتی و … به کسب و کارتان کمک می کند تا مخاطبان بسیاری را جذب و همراه کند. مشتریان راضی، معمولا تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و موجب تبلیغ برند شما و بزرگتر کردن بازار هدف شما می شوند.

3- ایجاد درآمد بیشتر

بر اساس مطالعاتی که گوگل بر روی درامدهای بازاریابی دیجیتال انجام داده است، ثابت شده شرکت ها و کسب و کارهایی که خود را با روش های نوین بازاریابی سازگار کرده اند، 2.8 برابر رشد درآمدزایی بیشتری داشته اند. البته این درصد در ایران به مراتب بیشتر است. بر خلاف کانال های بازاریابی سنتی که بسیار هزینه بر بودند، ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق، منجر به نرخ تبدیل بالا و در نهایت به کسب درآمد بیشتر منجر می شود.

4- رسیدن به رتبه های برتر موتورهای جستجو با هدفگذاری مشتریان بالقوه

امروزه تقریبا اکثر افراد ترجیح می دهند محصولات و خدمات را  به صورت آنلاین سفارش دهند. چرا که خرید آنلاین مزایای خاص خودش را دارد. موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا از طریق بهبود رتبه بندی سایت خود، در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار بگیرید. به علاوه این موضوع باعث می شود آگاهی از برند شما افزایش پیدا کند.

5- شبکه های اجتماعی و جذب مخاطب

شبکه های اجتماعی نقش مهمی را در توسعه کسب و کارها ایفا می کنند چرا که امروزه بخش مهمی از زندگی عادی ما را در بر گرفته اند. و این بهترین بستر برای پیاده سازی استراتژی بازاریابی آنلاین می باشد. شبکه های اجتماعی راه رسیدن به مخاطب هدف و برقراری ارتباط با آنها را هموار کرده است. از طرفی از طریق نظرسنجی ها، لایک و کامنتها می توانید بازخورد موثری از مخاطبان دریافت کنید. اگر کسب و کار شما بر اساس انتظارات مشتری پیش می رود، استفاده از شبکه های اجتماعی برای گسترش کسب و کارتان مفیدترین راه است. با کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل می توانید تعامل مخاطبان را دنبال کنید و ببینید به کدام محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند.

محتوای ارزشمند = مشتریان بیشتر

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ تنها در صورتی موجب رونق کسب و کار شما می شود که بتواند به طور موثر با مخاطب ارتباط برقرار کند. به این معنی که اگر در زمینه بازاریابی محتوا موفق عمل نکنید و محتوای ارزشمند و درخور شان مخاطب تولید نکنید، کسب و کارتان مطابق انتظاراتتان رشد نخواهد کرد. بازاریابی محتوا که بخش عمده و موثر یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است، تنها در صورتی می تواند موثر باشد که بتواند اعتماد مخاطب را جلب کند. این کار با ایجاد و انتشار محتوای مورد علاقه مخاطبان و تحقق وعده های برند، میسر می شود. در پایان، آینده دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار شما بستگی به این موضوع دارد که چگونه با استفاده از روش های ذکر شده، جریان ثابتی از مشتریان را جذب و ماندگار کنید. با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می توانید 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته، با مخاطبان در تعامل باشید و با کمترین هزینه، برند خود را جهانی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *