نکات مهم در استخدام دیجیتال مارکتر

نکات مهم در استخدام دیجیتال مارکتر

در این مقاله می خوانید

بازاریاب دیجیتال یکی از پر تقاضاترین مهارت ها در دنیای تجارت امروزی است. تا جایی که آمار نشان می دهد، بسیاری از کسب و کارها در چند سال اخیر با استخدام بازاریاب دیجیتال فروش خود را تا 50 درصد افزایش داده اند. بنابراین جای تعجب نیست که کسب و کارها بخواهند بازاریاب دیجیتال استخدام کنند.

در این مقاله به بررسی نکات مهم در استخدام دیجیتال مارکتر می پردازیم. اگر تا بحال دیجیتال مارکتر استخدام نکرده اید این مقاله به شما کمک می کند که بدانید یک بازاریاب دیجیتال باید چه مهارتهایی داشته باشد، چقدر هزینه دارد و به چه صورت می توان آنها را استخدام کرد.

دیجیتال مارکتر کیست؟

اگر بدانیم وظایف یک دیجیتال مارکتر چیست و چه نقشی در تیم بازاریابی ایفا می کند، راحتتر می توانیم فردی را برای این کار استخدام کنیم.

دیجیتال مارکتر یا بازاریاب دیجیتال شخصی است که مسئول رشد آگاهی از برند و حضور فعال در فضای مجازی است. که این امر موجب افزایش تعداد مشتریان شما خواهد شد.این رشد می تواند از طریق کانالهای مختلف بازاریابی دیجیتال شامل شبکه های اجتماعی، سئو سایت، تبلیغات کلیکی گوگل، سایتهای تبلیغاتی، بازاریابی محتوا و … انجام شود.

برای بسیاری از کسب و کارها، رشد و سودآوری وابستگی بسیار زیادی به بازاریابی دارد. بنابراین با توجه به اینکه بازاریابی دیجیتال، آگاهی از برند و تعامل و جذب مشتری است، استخدام بازاریابِ دیجیتالِ مناسب، بسیار مهم است.

وظایف یک متخصص دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ باید تخصص لازم در زمینه راه اندازی و بهینه سازی چندین کانال بازاریابی دیجیتال را داشته باشند. از جمله:

  • برنامه ریزی بازاریابی
  • توسعه استراتژی محتوا
  • پرداخت به ازای کلیک PPC
  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو SEO
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی و مدیریت شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین

در واقع، باید تجربه لازم برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، هماهنگی با تیم طراحی و جذب مخاطب داشته باشد. در عین حال بتواند کمپین ها را آنالیز کند و گزارش فنی ارائه کند.

نکاتی که باید در هنگام استخدام یک بازاریاب دیجیتال به آن توجه کنید:

همانطور که قبلا گفته شد بازاریابان معمولا آچار فرانسه هستند و در همه امور دستی بر آتش دارند. شاید با اصطلاح بازاریاب T شکل آشنا باشید. فردی است که به همه امور بازاریابی آشناست اما در یکی از آنها تخصص دارد. با توجه به اهمیت کانال های بازاریابی برای مشتریان، باید در یکی یا همه این مهارتها تخصص داشته باشد:

1- تحلیلگر خوبی باشد

مهم ترین بخش شغل یک دیجیتال مارکتر، تحلیل و آنالیز کمپین های اجرا شده است. یک دیجیتال مارکتر خوب، باید بتواند بر اساس داده های مفید بدست آمده، اطلاعات و گزارش تهیه کند و بر اساس این گزارشات و تفسیر آنها، استراتژی های آینده را برنامه ریزی کند.

2- نویسنده خوبی باشد

یکی از ویژگی های اصلی دیجیتال مارکتر، قدرت نویسندگی بالای اوست. از نوشتن کپشن در شبکه های اجتماعی گرفته تا محتوای بهینه شده برای سئو در وب سایت، همگی باید به خوبی نوشته شوند تا آنها بازخورد خوبی گرفته شود. در این صورت اجرای کمپین تبلیغاتی، محکوم به شکست است.

3- با روش های اجرای سئو آشنا باشد

حتی اگر در اجرای سئو متخصص نیست، باید حداقل اطلاعات را در زمینه اجرای سئو داشته باشد. برخی از این اطلاعات عبارتند از: نحوه انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، بهینه سازی کلمات کلیدی، بهینه سازی سیگنال های رتبه بندی در هر صفحه سایت، سئو کلاه سفید در مقابل کلاه سیاه، استفاده از ابزارهای MOZ، ahref و …

4- بازاریابی ایمیلی به طوریکه بازخورد خوبی بگیرید

باید بتواند ایمیل های عالی و کارآمد بنویسد، به طوری که از اجرای کمپین های بازاریابی ایمیلی بازخورد خوبی بگیرد.

5- باید بتواند ارتباطات خوبی بگیرد

یک دیجیتال مارکتر چهره شرکت شماست. او از طریق محتوایی که ایجاد و منتشر می کند، با مشتریان شما در تعامل است و باید بتواند از طریق کانال های مختلف با آنها ارتباط بگیرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *